wtorek, 17 stycznia 2012

Szaszłyki z kurczakiem i warzywami


Przy szaszłykach jest trochę dłubaniny - bo trzeba obrać warzywa, pokroić, wcześniej zamarynować mięso, wszystko nadziać na patyczki, które zazwyczaj w takich momentach albo się kończą, albo leżą niepamiętamgdzie itp ;-) Jednak warto się poświęcić, bo to danie smakuje wszystkim domownikom, bez względu na ich stosunek do diety i zdrowej żywności. Na dodatek można je zrobić z tego, co akurat znajduje się w lodówce (poza światłem ;).

Składniki (dla jednej osoby)
1 filet z kurczaka
6 kapeluszy z pieczarek
pół papryki - najlepiej kolorowa, ja miałam tylko czerwoną
1 cebula
marynata: olej rzepakowy, ocet winny, sos sojowy, pieprz, płatki chili, wyciśnięty ząbek czosnku, suszone zioła - miałam tylko prowansalskie)
patyczki do szaszłyków




Pokroiłam umyty i wysuszony filet w kawałki i włożyłam do marynaty na całą noc. Na drugi dzień obrałam warzywa i na przemian nadziewałam na patyczki warzywa i mięso. Gotowe wyłożyłam na blachę i silikonową matę do pieczenia i wsadziłam do piekarnika nagrzanego na 200 stopni na ok. 30 minut. Lubię szaszłyki al dente - tzn. kiedy mięso jest upieczone, ale warzywa pozostają jędrne. Jeśli ktoś preferuje miękkie warzywa - trzeba potrzymać dłużej. Szaszłyki świetnie smakują z sosem czosnkowym - jogurt+rozgnieciony ząbek czosnku+koperek+sól i pieprz.


4 komentarze:

  1. Szaszłyki, zapomniałam o szaszłykach ! Dziękuję za przypomnienie :) Lubię je w Twojej wersji, ale też z cukinią dodatkowo. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, cukinia - tak, bardzo pasuje. Ale mi akurat wyparowała ;-)

      Usuń
  2. odpowiada mi twoja wersja nawet bez cukinii, ale musze poczekac ze zrobieniem , bo mam dosyc juz piersi z kurczaka . Chyba ze zrobie sobie z krewetkami o tak dzieki -:) za pomysl 

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają mega apetycznie :)
    kolejny pomysł na fajny posiłek :)
    a co do kończących się patyczków odkryłam w tesco metalowe "szpikulce" wielokrotnego użytku :D, za całe 2zł/4szt. :) hehe

    OdpowiedzUsuń