sobota, 17 grudnia 2011

Prawdziwe pierniczki


Uwielbiam pierniki. Święta i bycie na diecie to nie powód, aby ich nie konsumować :) Postanowiłam, że wypróbuję kilka przepisów dostosowując je do wersji MM, dzisiaj pierwszy. Pierniki wyszły dobre, twarde, takie prawdziwe, jak powinny być pierniki. Potrzebują trochę czasu na to, aby zmięknąć – leżą i już czekają na święta.

Składniki
2 szklanki mąki pszennej typ 1850
6 łyżek miodu + 2 łyżki syropu z agawy

1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki przyprawy do piernika (nie powinna zawierać cukru ani mąki pszennej)

1 łyżka oliwy
1 białko


Do przesianej mąki, wymieszanej z sodą i przyprawą do pierników wlałam rozpuszczony gorący miód razem z syropem z agawy. Wymieszałam łyżką, i dodałam oliwę oraz białko i całość wyrobiłam dłonią na zwarte ciasto. Rozwałkowałam na grubość ok. 3 mm i wykroiłam moje ulubione kształty :) Piekłam 15 min. w temperaturze 180 stopni.

11 komentarzy:

  1. WOOWWWWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    NO JESTES NIESAMOWITA !!!!!!!!! ale one nie leza haha czekaja
    super musze wyprobowac i to chyba natychmiast ..........

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu, one przytupują kopytami, aby wskoczyć prosto do mojej paszczy ;-) Na razie jednak zamknęłam je w pudełku, aby ujarzmić żądze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. super, juz rozrabiam w/g twojego przepisu . Moje beda tylko gwiazdki ,serducha , misiaczki .. no nic beda inne ale mysle, ze jednakowo smaczne .
    Dzieki za pomysly
    a zdjecia fantastyczne , chyba zaczynam sie powtarzac haha

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu, dziękuję :)
    Jak ciasto wyjdzie Ci gęste i twarde, dodaj wody.

    OdpowiedzUsuń
  5. Thank you so much! Your recipe is wonderful! and beautiful!
    Coucou Barbara!! il est super joli son blog!! c'est beau!!
    I hope you could enjoy my blog with Barabara's Help! kiss ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Coucou Gilda !! tu est vite !!
    c'est bien fait son blog , c'est vrai .. elle a commencer parc que moi j'ai jamais le temps hihi

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie cudne foremki.... :))))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Bystre oczko ;-)
    Ostatnio nawet zakupiłam moździerz w Ikea oraz pucharki do deserów :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj, pyszne te Twoje przepisy. Ja również walczę z moimi kg z montignacem. Czy miód jest zgodny z mm?

    OdpowiedzUsuń