wtorek, 20 grudnia 2011

Piernik bez mąki

Natrafiłam dzięki Basi na kilka cudownych blogów francuskich, bardzo inspirujących pod kątem Metody Montignaca. Od razu wypróbowałam przepis na pyszny piernik. W mojej wersji z dużą ilością czekolady na wierzchu jest rewelacyjny do popołudniowej kawy. Sycący, słodki, aromatyczny. Rozkosz :)

Składniki
125 g mielonych migdałów

125 g otrąb owsianych
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
2 białka

150 g syropu z agawy (dałam pół na pół z miodem akacjowym)
150 ml mleka

2 łyżeczki przyprawy do pierników (ważne, żeby nie zawierała cukru ani mąki)
dodatkowo: 1 łyżeczka cynamonu, 1 łyżeczka imbiru

szczypta soli
Na polewę: 50 g gorzkiej czekolady, pokruszone płatki migdałowe

Wymieszać wszystkie suche składniki, dodać pianę ubitą z białek oraz podgrzaną agawę z miodem i mlekiem. Dokładnie wymieszać i wlać do foremki (u mnie mała keksówka) i piec ok. godziny w temperaturze 160 stopni.
Schłodzone ciasto polać ciepłą czekoladą i posypać pokruszonymi płatkami.

3 komentarze:

  1. WOOOOW .. twoj wyglada o niebo lepiej niz moj, ktory jest bez polewy ..
    taki bez polewy jest jadany we Francji z pasztetem strasburskim (tlumaczenie foie gras w/g Wikipedia )
    dzieki za twoja wersje z czekolada , wykorzystam przy nastepnym

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda fantastycznie! Spróbuję jak tylko nabędę niezbędne produkty;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wczoraj zrobiłam, wyszedł super pyszny, lekki dla brzuszka i przede wszystkim zdrowy. polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń