wtorek, 31 stycznia 2012

Szybkie spaghetti na kolację


- Co by tu zjeść na kolację - pomyślała Rodzynka drapiąc się po głowie i przypomniała sobie, że kupiony dawno temu makaron spaghetti ostatnio nastraszył ją kończącym się terminem przydatności do spożycia. - Ładna reklama dla dania na blogu - pomyślała i ucieszyła się, że przezornie wyrzuciła opakowanie. - Zatem spaghetti - postanowiła. Przygotowała je w 10 minut, choć nie obyło się bez momentów napięć - ona lubi al dente, on - profan - rozgotowane! Za to pies nie wybrzydzał - zjadł z podłogi nawet surowy. Sos w mgnieniu oka z tego, co pod ręką. Brakowało jej tylko natki pietruszki - ale nie można mieć wszystkiego ;-)

Składniki (dla 2 osób)
150 g spaghetti razowego (z mąki durum), choć uważny obserwator zauważy na zdjęciu jedną grubą nitkę białego. Nie wiem, skąd się przyplątał ;-)
300 g pieczarek
1 cebula
ząbek czosnku
sól, pieprz
szklanka przecieru pomidorowego
1 łyżeczka oleju rzepakowego
natka pietruszki

W garnku nastawić wodę na makaron, posolić. Wrzucić na wrzątek i gotować do stanu al dente (im dłużej gotowany, tym wyższe IG). W tym czasie na patelni na oleju poddusić drobno pokrojoną cebulę, dodać pokrojone pieczarki i posolić, aby puściły sok. Dusić ok. 7-8 minut, zalać przecierem, jeszcze chwila na odparowanie wody, dodać sól i pieprz oraz wyciśnięty czosnek. Sos gotowy. Teraz wrzucić makaron na patelnię, dokładnie wymieszać i nakładać na talerze obficie posypując natką pietruszki. Moja wersja i bez natki, i bez mieszania na patelni, albowiem ja na twardo, on na miENtko, a tego się na patelni pogodzić nie da ;-)




8 komentarzy:

  1. smakowite te twoje zdjecia
    mam pieczarki, cebule ,pomidory i spaghetti ♪♫♪♫♫♪
    jutro bede miala na kolacje , dzieki za pomysl , bo siedze i szukam , a wlasciwie nie mam ochoty na gotowanie jutro

    OdpowiedzUsuń
  2. prosto i szybko :)
    chociaż ja wolę więcej warzyw niż makaronu, ale to już kwestie gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak widac, szybkie moze byc jednoczesnie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie! Chyba to pomysł na dzisiejszy mój obiad:)
    Bardzo chciałam podziękować za przepisy MM-owe.
    Jestem z MM już 1 rok, 2 miesiące, 2 tygodnie i 2 dni:)
    W ciągu pierwszych 8 miesięcy udało mi się zrzucić 24kg.
    Do tej pory nie mam efektu jojo i jestem szczęśliwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. stula, piękny wynik - 24kg. brawo :))
      a spaghetti wygląda obłędnie - zjem na dzielniejszą węglową kolację :)

      Usuń
    2. fantastyczny wynik , brawo -:)))))
      po takim czasie to musi byc dla ciebie dobrze rozumiany "sposob na zycie"
      ja od ponad trzech lat nie mam efektu jojo i tez sie ciesze bardzo z tej diety

      zrobilam ,pyszne ..mniam posypalam oczywiscie "serkiem-parmezanem" z migdalow i zmiksowanych platkow drozdzy i dolozylam saltke z roszponki .. dzieki

      Usuń
  5. Stula, gratulacje!!! :)

    Cieszę się, że spodobał się Wam taki pomysł przygotowany naprędce. Paradoksalnie czasami tak bywa, że wielogodzinna dłubanina w kuchni kończy się tak sobie (o tym jutro), a rach ciach ciach - całkiem przyzwoicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. szukałam właśnie przepisu na szybki obiad i znalazłam! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń